Vážení zákazníci z důvodu nedostatku zaměstnanců u dodavatele vázacích prostředků se může u produktů, které nemáme skladem prodloužit dodací lhůta o 5 - 14 dnů. Tímto se Vám omlouváme za komplikace a prosíme o trpělivost.
FAQ
Jsou ceny v e-shopu již konečné?
Ano, veškeré ceny nabízené v našem e-shopu jsou již konečné.
Kolik stojí doprava a jakým způsobem mi budou pneumatiky doručeny?
O dopravu se stará společnost DPD , InTime nebo PPL. Doprava u pneumatik, alu kol či plechových disků je účtována následovně:
Pneu / ks
|
![]() |
![]() |
![]() |
1
|
115Kč
|
148 Kč
|
125 Kč
|
2
|
125 Kč
|
156 Kč
|
125 Kč
|
3
|
225 Kč
|
284 Kč
|
180 Kč
|
4
|
230 Kč
|
292 Kč
|
180 Kč
|
5
|
330 Kč
|
420 Kč
|
230 Kč
|
6
|
335 Kč
|
428 Kč
|
230 Kč
|
7
|
435 Kč
|
556 Kč
|
280 Kč
|
8
|
440 Kč
|
564 Kč
|
285 Kč
|
9
|
540 Kč
|
692 Kč
|
335 Kč
|
10
|
545 Kč
|
700 Kč
|
335 Kč
|
11
|
645 Kč
|
829 Kč
|
385Kč
|
12
|
650 Kč
|
836 Kč
|
385 Kč
|
13
|
750 Kč
|
965 Kč
|
440 Kč
|
14
|
790 Kč
|
972 Kč
|
445 Kč
|
Dopravné u ventilků, olejů, podvozků, autosedaček a obecně u všeho ostatního zboží je účtováno u PPL a InTime jako 130,- za 1 balík, u DPD 135,- za balík. Náš systém nedokáže vždy správně rozeznat počet možných balíků, proto v jistých případech se může dopravné navýšit (hodně těžké navijáky) - o tom budete samozřejmě informováni.
Běžná rozvozní doba je v rozmezí od 9.00-16.30h. U dobírky zboží přebíráte proti podepsání přepravního listu a tím stvrzujete jeho zaplacení a řádné převzetí. Reklamace zboží poškozeného při dopravě nebude prodávajícím uznána, nebyla-li uplatněna písemně s přepravcem nebo doručitelem.
Vyhrazujeme si plné právo na změnu způsobu dopravy. Nutné je uvést telefonní číslo pro dodávkovou službu.
Jste plátci DPH?
Ano, jsme plátci DPH.
Jsou Vámi nabízené pneumatiky 1. jakosti?
Ano, všechny námi nabízené pneumatiky jsou nové, nepoškozené, neprotektorované a samozřejmě 1. jakosti.
Jaká je záruka na Vámi nabízené zboží?
Záruka je u nás ze zákona minimálně 24 měsíců.
Nepřišlo mi potvrzení o přijetí objednávky, co mám dělat?
Pokud Vám nepřišlo potvrzení na Vámi uvedenou emailovou adresu , volejte naši bezplatnou zelenou linku 800 888 879 a náš obchodní zástupce Vám jistě poradí.
Může zásilku převzít jiná osoba?
Ano, může. Důležité však je, aby se zdržovala na adrese domluvené s přepravní službou a měla nachystanou hotovost k převzetí a zaplacení zásilky.
Ve kterých dnech jsou zásilky doručovány?
Kurýrní služba doručuje zásilky v pracovních dnech přibližně od 9:00 do 16:30.
Něco z historie pneu
Pneumatika je vzduchem plněná pružná součást kol dopravních prostředků. Je nasazena na vnějším obvodu disku. Zajišťuje přenos sil mezi koly a vozovkou a působí také jako základní odpružení. Uvnitř pneumatiky bývá duše.
Patent na moderní vzduchem plněnou pneumatiku získal John Boyd Dunlop v roce 1888. Vynalezl ji o rok dříve, když ji vyrobil ze zahradní hadice, aby zlepšil jízdní vlastnosti tříkolky svého syna. Nebyl ale první. Už v roce 1845 získal podobný patent Robert William Thomson. Vzhledem k tomu, že v té době nebyla vhodná vozidla, pro něž by se pneumatika hodila, vynález zapadl. V době, kdy Dunlop pneumatiku vynalezl znovu, byla již ve velkém vyráběna jízdní kola, u nichž se vynález uplatnil.
Dnes se již ale používají především pneumatiky bezdušové. Nejběžnějším materiálem pro výrobu pneumatik je vulkanizovaná guma.
Jak mohu kombinovat pneu na voze?
Na voze musí být vždy jen jeden rozměr pneumatik (není-li v TP uvedeno jinak). Dále platí, že pneu na každé ose vozu musí být totožné. V praxi to znamená, že pneu vepředu (vzadu) musí být stejné, ale nemusí být totožné s pneu vzadu (vepředu). Na kombinaci letních a zimních pneu nezáleží. Při použití pneumatik na voze 4x4 musí být všechny pneu stejné.
Co způsobuje „klepání“ do volantu, které se objeví a zase zmizí v určité rychlosti?
Způsobuje to nevyváženost kola. Jediná možnost jak se tohoto problému zbavit, je navštívit náš pneuservis.
Jak zjistím datum výroby?
Datum výroby je uveden na bočnici pneumatiky (obvykle jen na jedné straně). Jedná se o 4 místný kód. Např. 2707 = pneumatiky byly vyrobené ve 27. týdnu roku 2007.
Mohu použít rychlostní index „V“, když mám v TP napsáno „H“?
Ano, můžete. Rychlostní index u pneumatik musí být stejný nebo vyšší než v TP. (H max. 210 km/h, V max. 240 km/h)
Jsou zimní pneumatiky povinné?
Nové dopravní značení „zimní výbava“ a „zimní výbava – konec“ platí na českých silnicích od 1. července 2008. Značky vymezí úseky, kam smějí řidiči v období od 1. listopadu do 30. dubna vjet pouze se zimními pneu, případně s pneu opatřenými sněhovými řetězy. Na úseku označené značkami budou moci vjet vozidla pouze se zimní výbavou, což jsou především zimní pneumatiky. Zimní pneumatiky jsou povinné na všech čtyřech kolech s hloubkou vzorku pneumatiky minimálně 4 milimetry.
Za porušení vyhlášky hrozí řidičům ztráta jednoho bodu a pokuta v blokovém řízení až 2000 korun.
Chování k pneumatikám
Když jsou pneumatiky málo nafoukané, při jízdě se přehřívají. Roste tím opotřebení pneumatik i spotřeba paliva. Proto je nutné přizpůsobit tlak v pneumatikách hmotnosti nákladu. Na automobil by se nikdy nemělo naložit více, než je povoleno. Nejhorší je kombinace těžkého nákladu, nízkého tlaku v pneumatikách, vysoké rychlosti a extrémních teplot.
Doporučujeme kontrolovat tlak v pneumatikách každých 14 dnů. Pneumatiky musí být při měření studené.
Z našich zkušeností dochází nejčastěji k poškození pneumatiky při nárazu na obrubník při parkování. Taková závada navíc nemusí být na první pohled vůbec vidět.
Doporučuje se najíždět na obrubník, pokud je to vůbec nutné, s nejvyšší opatrností. Po vyjetí na obrubník se nemá nechat kolo u zaparkovaného auta stát přímo na hraně, ale pokud je to možné celou plochou na rovině.
Pneumatiky by se měly čas od času zkontrolovat, zda se na nich nevytvořily boule nebo nevzniklo natržení. V takovém případě je musí prohlédnout odborník.
Proč přezouvat na letní pneumatiky?
Zimní směsi se na suchých a teplejších silnicích více opotřebovávají a stoupá spotřeba paliva. Jsou ale i další důvody, proč přezouvat na letní pneumatiky. Vědecky je dokázáno, že během používání pneumatiky se anti-oxidanty obsažené v gumě dostávají k povrchu, uvolňují se v procesu zvaném „odplyňování“ a pneumatika tímto stárne.
V důsledku tohoto procesu směs gumy mění vlastnosti a její flexibilita klesá. Následující zimu musí řidiči na zasněžených silnicích počítat s nižší přilnavostí, zhoršeným bočním vedením a delší brzdnou dráhou.
Přezouvání a správné skladování jejich použitelnost výrazně prodlouží.
Vlastnosti zimních pneumatik
Běhounová směs zimních pneumatik je měkčí než u pneumatik letních. Díky ní mají zimní pneumatiky dobré vlastnosti i při nižších teplotách, tzn. i v podmínkách, kdy běhounová směs letních pneumatik tvrdne a ztrácí adhezní vlastnosti.
To znamená, že zimní pneumatiky jsou při nižších venkovních teplotách výrazně bezpečnější. Přitom vůbec nemusí jít o jízdu po zasněžených vozovkách, zimní pneumatiky jsou bezpečnější i na suchých vozovkách.
Tvar a uspořádání dezénu a jednotlivých drážek zimních pneumatik jsou voleny tak, aby byly optimální právě pro zimní provoz. Zimní pneumatiky mají lepší záběrové a samočisticí vlastnosti. Komfort jízdy se zimními pneumatikami je srovnatelný s jízdou na letních pneumatikách, včetně nízké hlučnosti.
Univerzální nebo tzv. celoroční pneumatiky
Univerzální pneu, jsou vždy kompromisem mezi různými výkony, které jsou od pneumatiky požadovány a očekávány. Neexistují univerzální pneumatiky, které by v našich klimatických podmínkách byly vhodné pro celoroční provoz.
Buďto mají dobré jízdní vlastnosti při vyšších teplotách (letní pneumatiky) nebo jsou vhodné pro provoz při teplotách nižších (zimní pneumatiky).
Proto není možné vyrobit pneumatiku nejvyšší kvality, která by splnila náročné požadavky uživatele jak v letních, tak zimních podmínkách (je to jako s obuví, kterou také nelze nosit po celou sezónu s tím, že mi splní vždy má očekávání - v létě mi může být tepleji, v zimě mohu klouzat apod.).
Je vhodné použít pouze 2 zimní pneu na hnanou nápravu?
Jednoznačně nedoporučujeme. Při zimním obutí pouze hnané nápravy extrémně vzrůstá riziko smyku.
Pro zajištění dobrého výkonu a optimální bezpečnosti v zimních podmínkách nestačí vůz vybavit zimními pneumatikami pouze na hnací nápravě.
U vozů se zadním náhonem, kde jsou pneumatiky jen na zadní nápravě, se sice zvýší výkon při rozjezdu, ale zvyšuje se nerovnováha v přední části vozu. Hrozí, že vůz pojede do zatáček rovně. U vozů s předním náhonem, kde jsou pneumatiky pouze vpředu, je sice zabezpečen lepší rozjezd, ale zvyšuje se nerovnováha v zadní části vozu. Hrozí, že vůz dostane snáze smyk. Proto je důležité vybavit vůz 4 zimními pneumatikami.
Sněhové řetězy
Při výběru sněhových řetězů je nutné znát přesný rozměr pneumatik, na které je chce majitel vozu nasazovat. Důležité jsou všechny tři základní údaje – šířka pneumatiky, výška profilu i průměr celé pneumatiky. Je třeba znát například celý následující rozměr: 195/65 15.
Řetězy je vhodné ponechat v zavazadlovém prostou po celou zimu. Nikdy nemůžete s jistotou vědět, kdy přijdou vhod. Praktickým doplňkem k řetězům bývají rukavice. Neméně důležité je před zimou vyzkoušet jejich nasazení v garáži nebo třeba na parkovišti před domem nanečisto. Důležitou pomůckou bývá návod dodaný spolu s řetězy, zvláště pokud není s obyčejného papíru, který se při kontaktu se sněhem rozpadne.
Řetězy nasazujte vždy na hnací nápravu. U vozidel 4x4 se vyplatí zkontrolovat doporučení výrobce. Nasazování řetězů je vhodné provádět mimo silnici.
Když se nasazení podaří, doporučují výrobci řetězů po ujetí 50 metrů zastavit a zkontrolovat, zda jsou dobře napnuté. Do podběhů vozu by řetězy narážet neměly. Jízda s nasazenými řetězy nesmí být větší než 45 až 50 km/h.
Jakmile se stav vozovky zlepší, měly by se řetězy z pneumatik sundat, aby se nepoškodily. U vozidel s předním náhonem lze řetězy demontovat snadněji při natočení předních kol.
Po demontáži z vozidla odstraňte z řetězů sníh a nečistoty a uložte je zpět do obalu. Doma je vhodné řetězy důkladně omýt vodou. Před uložením do obalu je nechejte pořádně oschnout. Pravidelně kontrolujte rovnoměrné opotřebení řetězů. Jejich otáčením docílíte dvojnásobné životnosti a tím i hospodárnosti. Řetězy, u kterých je ojetá více než polovina průměru článku, již nejsou vhodné k dalšímu používání.
Defekt pneumatiky
Ihned po zjištění defektu nebo jiné příčiny ztráty tlaku v pneumatice je nutné vyhodnotit situaci, jestli kolo měnit za rezervní nebo dofouknout a dojet do pneuservisu na vadné pneumatice. Pokud jste si jisti, že pneumatika uchází pomalu, můžete ji dofouknout a cestu do pneuservisu absolvovat ještě s touto pneu. Tlak z pneumatiky musí unikat opravdu pomalu. Pokud by byl únik tlaku z pneumatiky příliš rychlý, mohla by jízda podhuštěné pneumatice natolik uškodit, že by byla neopravitelná. Ideální je kolo vyměnit za rezervu a navštívit pneuservis, kde Vám pneumatiku opraví, popřípadě navrhnou jiné řešení.
Ztráta tlaku může být způsobem mnoha příčinami jako např. proražení ostrým předmětem, poškozením disku, koroze či nečistoty v dosedací ploše. Dále dochází k úniku přes poškozený či zpuchřelý bezdušový ventil (proto je doporučena jeho výměna při každé demontáži pneu) nebo může dojít k porušení vnitřní vrstvy pneumatiky vlivem stáří.
Pneumatiky je možné opravit několika různými způsoby, záleží na místě a míře poškození. Oprava v oblasti běhounu je běžná a ve většině případů se provádí vyvrtáním a instalací tzv. opravného „hřibu“. Pneumatiku je možné ihned po opravě bez obav používat a při dodržení předepsaných technologických postupů disponuje stejnými vlastnostmi jako před defektem.
Na opravu pneumatik existují i speciální spreje. Ty však nedoporučujeme používat, protože se v pneumatice usadí vulkanizační lepidlo. To je poté třeba odstranit, aby bylo možné pneumatiku standardně opravit, což se ve většině případů úplně nepodaří a oprava není v tomto případě 100%.
Dojezdové pneumatiky
Opravy těchto pneu se příliš nedoporučují, v případě bočního průrazu jsou dokonce ZAKÁZÁNY přímo výrobci.
Tzv. „runflaty“ (RunOnFlat) lze opravovat uprostřed běhounu, to je tedy zhruba v 70% šíře pneumatiky. Tyto pneumatiky nesou také označení RFT, ROF, EMT, DSST.
POZOR: Pneumatiky ROF, EMT a DSST je povoleno montovat pouze na vozidla vybavena plně funkčním zařízením monitorujícím tlak vzduchu v pneumatice.
Co je to silika?
Silika je speciálně upravený kysličník křemičitý, který se přidává do běhounových směsí. Pneumatiky, pro jejichž výrobu byla použita silika, mají lepší přilnavost na mokrém povrchu.
Co jsou lamely pneumatiky?
Běhoun zimní pneumatiky se skládá z jednotlivých dezénových bloků, které jsou protkány lamelami. Při odvalování se lamely pohybují a vytlačují sníh nebo sněhovou břečku z drážek mezi dezénovými bloky.
Jak velký rozdíl je v brzdné dráze u letních a zimních pneumatik?
Záleží na povrchu silnice a venkovní teplotě. Např. brzdná dráha při jízdě na sněhu na zimních pneumatikách v rychlosti 50 km/h je asi 35 m, u letních pneu je přibližně o 8 m delší (cca 43m). Brzdná dráha na ledu je ještě delší. Např. v rychlosti 30 km/h lze při použití zimních pneumatik zabrzdit na dráze 57 m, zatímco s letními gumami na dráze 68 (rozdíl tedy tvoří až 11 m).
Užší zimní pneumatiky?
Mezi motoristy se traduje, že zimní pneumatiky by měly být co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím dosahuje vyššího záběru. Pro naše průměrné podmínky (silnice jsou po větší část zimy mokré nebo suché) je rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení. Užší pneumatiky lze doporučit řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech. Zaručují pak větší hospodárnost a chovají se lépe při nebezpečném aquaplaningu.
Širší letní pneumatiky?
Širší pneumatiky dávají autu lepší jízdní vlastnosti na suchu i na mokré silnici, zkracují brzdnou dráhu, avšak ubírají komfortu. Např. při aquaplaningu, kdy auto začne tzv. plavat ve vodě a stává se neovladatelným, získávají navrch úzké pneumatiky. Užší pneu mají svou převahu rovněž při srovnání pohodlí, hluku, ale také při měření valivého odporu, který se promítá do spotřeby paliva.
Širší pneumatiky = dávají autu lepší jízdní vlastnosti, zkracují brzdnou dráhu
Užší pneumatiky = lépe odolávají aquaplaningu, mají nižší hluk, jsou pohodlnější, mají menší valivý odpor, a tedy i nižší spotřebu paliva
Čištění a péče o kola z lehkých slitin
Pro kola z lehkých slitin byly vyvinuty speciální čisticí prostředky. V žádném případě se nesmí používat agresivní chemikálie, abrazivní látky apod., ty mohou silně poškodit vzhled kola.
Použití kol z lehkých slitin v zimním provozu
Je nutné předem upozornit, že žádné kolo se nevyrábí výlučně po zimní použití. Vhodnost použití v zimě (odolnost proti soli a štěrku) vyplývá z kvality a tloušťky bezbarvého laku. Zde se používá zvláštní vysoce kvalitní lak, který byl vyvinut speciálně pro zatížení v zimním provozu, kdy bylo nutné najít optimální kompromis mezi tloušťkou vrstvy a pružností laku.
Všechna kola výrobce AEZ musí obstát v testu v mlhové solné komoře. V této zkoušce se udělá rýha do laku kola a v umělohmotném kontejneru se kolo postřikuje cca. 300 hodin roztokem kyseliny. Tato zkouška prokazuje kvalitu a odolnost laku. Pokud bezbarvý nebo stříbrný lak vykazují kvalitativní chyby, pak na styčných místech „vykvete“.
ET disku – co to je?
Jedná se o tzv. "zális" neboli „ET“ (z němčiny Einpresstiefe) je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Udává se v milimetrech. Tento rozměr je velmi důležitý, protože je rozhodující pro uložení kola na nápravě vozidla. Může nabývat kladných i záporných hodnot. Čím větší je kladná hodnota ET, tím více je kolo schováno v blatníku. Čím větší je záporná hodnota ET, tím více kolo vystupuje z blatníku.
Pro každé vozidlo existují předepsané, resp. doporučené hodnoty ET a tyto je třeba dodržovat, aby nedocházelo ke kontaktu pneumatiky s lemem blatníku (v případě příliš nízkého ET) nebo ke kontaktu např. litého kola se součástmi nápravy vozidla v případě příliš vysokého ET. Zároveň může dojít ke zhoršení jízdních vlastností vozu.
Litá kola doporučujeme vybírat za pomoci odborníků, kteří zajistí, aby Vámi vybraná kola byla pro toto vozidlo dodána se správnými parametry a to nejen ET, ale i PCD a případně průměru a šířky disku popř. určení správného rozměru pneumatiky. Pro objednání disku je nutné znát tyto údaje o vozidle: značku, typ, rok výroby a motor vozidla.
Jaké velikosti pneu použít?
U originálních rozměrů pneumatik je třeba řídit se TP. U alternativních rozměrů ráfku je nutné zvolit správnou velikost pneumatik dle doporučení (homologace) výrobce vozu či disků.
Rozšiřovací podložky
Používání těchto podložek nedoporučujeme. Jedná se o velmi oblíbený prvek, protože nejsou schválené pro provoz. Mají především optický efekt tím, že dokážou skvěle „vytáhnout“ kola ven z blatníku. Kromě „průchozích“ podložek, které rozchod pouze rozšiřují, existují i podložky, kterými lze měnit rozteč šroubů (PCD), a tudíž dovolí použití disků s jinou roztečí. Při použití příliš širokých podložek začíná docházet k nadměrnému silovému namáhání zavěšení kola, zejména ložisek. Kromě toho se mění „pákové“ poměry, což ovlivňuje chování pružení i tlumičů a sílu v řízení.
Typový list pro zápis disků nebo dalšího rozměru pneumatik do TP
Je možno použít i jiné velikosti a parametry kol, než doporučuje výrobce vozidla. Alternativní velikost disků a pneu je možno za určitých podmínek a s pomocí tzv. „Typového listu“ zapsat do velkého TP (dále jen TP). Jestliže kupujete jiný rozměr elektronů, než máte uveden v TP a chcete tento nový rozměr zapsat do TP, potřebujete k tomu „Typový list“.
Co je Typový list?
Doklad, na kterém je uveden konkrétní prodávaný typ kola, typ vozu pro který je určen, doporučené velikosti pneumatik a číslo schválení. Musí být potvrzený dovozcem zaregistrovaným na MDČR a prodejcem.
Kdy Typový list není třeba?
Pokud již máte příslušný rozměr kola a pneu zapsaný v TP a nová kola mají české (příp. evropské) schválení. V tomto případě nepotřebujete TÜV protokol, kontrolu na STK ani Typový list.
Co potřebuji pro zápis kol a pneu do TP?
- typový list, potvrzený autorizovaným dovozcem zaregistrovaným na MDČR a potvrzený prodejcem
- německý protokol o zkoušce na konkrétní typ vozu
- překlad protokolu TÜV
- potvrzení o kontrole technikem, který porovná kola na autě s Typovým listem, na kterékoliv stanici STK.
Vyvážení kol
Nevyvážené kolo ovlivňuje ovladatelnost vozidla, a tím i bezpečnost. Pokud jsou kola na vozidle vyvážená, snižuje se opotřebení pneumatik, prodlužuje se jejich životnost, a tím se snižují i náklady na provoz automobilu. V neposlední řadě má vyvážení kol vliv na spotřebu pohonných hmot, jelikož se snižuje valivý odpor pneumatik a prodlužuje se životnost tlumičů pérování, řízení a kolových ložisek.
Můžou být na jedné nápravě jiné dezény?
V žádném případě! Na jedné nápravě musí být identické pneumatiky. Tzn. stejného výrobce, dezénu i rozměru. Na různých nápravách mohou být pneu různé, ale stejné konstrukce. Tedy radiální. Nedoporučujeme však používat např. na přední nápravě směrové pneu (s šípovitým dezénem) a na zadní nesměrové pneu. Může to negativně ovlivnit chování vozu na vozovce.
Není zde Vaše otázka nebo dotaz?
Pokud jste v námi nabízených nejčastějších dotazech (FAQ) nenašli ten svůj, kontaktujte nás, rádi se Vám budeme věnovat.